7 tehokasta tapaa saada enemmän tykkäyksiä Facebook-sivullesi

Se on varmaankin ensimmäinen asia, jonka teet joka aamu. Katsot nopeasti Facebookin uutisvirtaasi osana aamukahvirutiiniasi.

Tämä on maailmanlaajuinen ilmiö. Kuinka (ja miksi) Facebook-applikaatiosta tulisi kaikkein suosituin sosiaalisen median alusta?

Vastaus voi olla psykologinen. Yhteiskunta yksinkertaisesti nauttii tästä vaivattomasta tavasta olla yhteydessä toisiimme.

Toinen tärkeä miettimisen kohde on se, kuinka tärkeä tämä alusta on liiketoiminnallesi. Paitsi että se on markkinointialusta, Facebookin ominaisuudet ovat tulleet tavaksi lisätä liiketoimintaa.

Ymmärrätkö, että tykkäysten määrä sivullasi viestii internetin käyttäjille? Facebook-käyttäjät käyttävät tätä tilastoa päättääkseen onko sivu vierailemisen arvoinen tai onko kyseessä liiketoiminta, joka on kannattamisen arvoinen. Onko sinulla varaa olla ilman tarpeellista määrää tykkäyksiä?

Kun ymmärrät tykkäysten tärkeyden, sen pitäisi saada sinut toimimaan. Voitko saada lisää tykkäyksiä Facebookissa?

Se on mahdollista houkuttelemalla ihmisiä Facebook-sivuillesi. Mutta heidän tulee olla myös motivoituneita klikkaamaan ”Tykkää”-painiketta. Tulemme tutkimaan Facebookin jännittävää maailmaa ja näyttämään sinulle kuinka vaikuttaa nykyisiin ja tuleviin kannattajiisi.

Heidän, jotka tuntevat sinut, täytyy osoittaa se. Heidän, jotka ovat kuulleet sinusta, tulee välittömästi haluta olla osa sivuasi. Kyllä, on olemassa käytännöllisiä ja helppoja tapaoja aloittaa nämä toiminnot.

Katsotaan muutamia vinkkejä, jotta voit saada enemmän tykkäyksiä Facebook-sivullesi.

1. Päivityksesi tulee kannustaa jakamaan

Facebookin monet välineet auttavat sinun luomaan minkälaisia päivityksiä hyvänsä. Kuitenkin päivitys, johon vuodatat sydämesi – ja aikaa sekä vaivaa – ei välttämättä kerää yhtään huomioita. Mitä teet väärin? Kuinka voit saada enemmän ihmisiä tykkäämään sivustasi ja päivityksistäsi?

Jos haluat enemmän tykkäyksiä, päivityksesi tulee matkata läpi Facebookin universumin. Tiedät, että nykyinen yhteisösi ei ole tarpeesi iso vielä. Sivusi viestit tulee lukea ystäväsi ystävät ja heidän ystävät ja heidän ystävät. Tämä tapahtuu, kun päivityksesi jaetaan.

Suurin osa heistä tykkää ensin jakamista, koska ihmiset rakastavat julkilausumia. Joten tykkäyksesi alkavat jo kasvamaan.

Sinun täytyy kannustaa ihmisiä jakamaan päivityksesi. Jotta tämä tapahtuisi, sinun tulisi luoda sisältöä, joka edellyttää jakamista. Ihmiset rakastavat jakaa sisältöä, jota he pitävät sen arvoisena.

Minkälaiset päivitykset osuvat tähän kategoriaan?

Tarjoa arvoa

Päivityksesi täytyy sisältää arvoa katsojalle. Ihmisille on kauan tarjottu liioiteltuja otsikkoja, joiden alta on löytynyt vain huonolaatuista sisältöä. Nyt he ovat tulossa viisaammiksi. Näinä päivinä he skrollaavat sellaisten päivitysten ohi, jotka vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta. Päivityksesi otsikon tulee kiinnittää huomio, mutta ei mennä yli maalin.

Sisältösi tulee tarjota jotain arvoa yleisöllesi. Sinun tulee tietää keitä kohdeyleisösi on, jotta voit luoda sisältöä mikä on heitä kiinnostavaa.

Facebookilla on oma algoritminsa valitsemaan sisältöä uutisvirtaan. Heidän tavoite on tarjota Facebook-käyttäjille laadukkaita postauksia. Jos näet vaivaa luodaksesi kunnollisia päivityksiä, Facebook palkitsee sinut siitä..

Ihmiset eivät pidä siitä, että heitä pidetään tyhminä. Varmista, että sisältösi on asiallista – erityisesti jos esität faktoja – jotta et menetä uskottavuutta faniesi silmissä. Jos he eivät voi luottaa sisältöösi, heillä ei luottamusta jakaa sitä.

Tyyli

Tietyt tyylit yksinkertaisesti houkuttavat enemmän huomiota ja ihmiset innostuvat jakamaan niitä seinillään.

  • Opetukselliset aiheet tarjoavat Facebookin käyttäjille mahdollisuuden oppia ja auttaa muita. Ihmiset haluavat tuntea, että he täyttävät jonkinlaisen tarkoituksen. Jaa opetuksellisia päivityksiä, jotta ystäväsi voi vaikuttaa heidän omassa yhteisössään. Tykkäykset palkitsevat sinut.
  • Viihdyttävät päivitykset saavat ihmisten huomion. Nämä pitävät sisällään meemejä tai hauskoja videoita. Sinun tulisi tuntea yleisösi. Jos he ovat sellaisia, jotka rakastavat elämän kevyempää puolta, käytä sitä hyödyksesi. Jos he nauravat sille, he jakavat sen.

Aiheet

Tee oikeat otsikot luomaasi sisältöön. Ne kiinnittävät lukijan huomion ja pakottavat hänen katsomaan päivitystä. Jos aihe on tarpeeksi tärkeä, he jakavat sen välittömästi.

Trendaavat teemat voivat muodostaa sisältösi perustan. Ihmiset haluavat olla tiedon harjalla. Postaa sisältöä, joka liittyy suosittuihin uutistarinoihin. Ystäväsi jakavat sen, jotta muut voivat nähdä että he ovat ajan tasalla nykyisistä uusista. Postaukset voivat liittyä julkkiksiin, maailman uutisiin tai urheiluun.

Vaihtoehtoisesti käytä ajankohtaan sopivia lomia inspiraationa. Saat hyvää palautetta jos luot sisältöä, jossa on juhlallisia teemoja joulukuussa.

Tyypit

On olemassa tietyn tyyppisiä päivityksiä, jotka yksinkertaisesti toimivat.

  • Nykyinen yhteiskuntamme etsii jatkuvasti nopeita ratkaisuja. Jos päivität sisältöä, jossa annetaan lukijoille ”miten”-ratkaisu, näet kuinka nopeasti se jaetaan. Ihmiset haluavat jakaa nopeita ratkaisuja ystäviensä kanssa.
  • Mitkä tahansa listaukset ovat yleensä aina suosittuja. Valitse kiinnostava aihe ja rakenna listattua tai numeroitua sisältöä sen ympärille. Facebookin käyttäjät rakastavat jakaa kompakteja tiedonpaloja.

Joten, pitäydytkö vanhoissa päivityksissä vai luot uusia, jotka sopivat paremmin vuoden 2018 ajattelutapaan? Kukapa ei haluaisi lukea tätä päivitystä?

Facebook-sivupäivitys tykkäyksillä ja kommenteilla

2. Ajoitus on kaikkein tärkein

Markkinointi Facebookissa ei ole satunnaisten päivitysten tekemistä. Päinvastoin, tästä markkinointitavasta on tulossa hyvin tutkittua tiedettä.

Ihmiset ovat aktiivisempia sosiaalisessa mediassa tiettyinä aikoina. Näkevätkö he postauksesi noina huippuaikoina?

Ohjelmat kuten Google Analytics näyttävät sinulle milloin kohdeyleisösi on kaikkein aktiivisimmillaan. Käytä tämän onlinetyökalun voimaa määrittelemään nuo ajat. Jos postaat tärkeää tietoa noiden tuntien ulkopuolella, postauksesi ei edes tule näkyviin sille yleisölle, jonka haluat tavoittaa. Tämä voi aiheuttaa sinulle useiden tykkäysten menettämisen.

On myös tärkeää päivittää tasaisesti ja postata säännöllisesti näinä huippuaikoina. Brändit tulevat kuuluisiksi, koska ihmiset tottuvat näkemään niitä. Kun näet brändiä usein, uskot sen tulleen suosituksi ja haluat seurata sitä myös. Varmista, että yleisösi tuntee näin myös sinusta.

3. Vangitse niin monta aistia kuin mahdollista

Ajattele mikä ratkaisee sen, pidätkö jostain tarpeeksi klikataksesi Tykkää-nappia. Ennen kaikkea sitoutumisen käynnistää KIINNOSTUS.

Ääni ja video

Tylsä kirjoitettu päivitys ei saa huomiota. Kuvilla ja videoilla on paljon suurempi vaikutus. Ne kiinnittävät huomion lisättyjen sensoriominaisuuksien kuten äänen ja värikkäiden visuaalien avulla.

Voit luoda omat grafiikat ja videot. Mutta jos sinulla ei ole aikaa eikä resursseja, ratkaisu on valmiina.

On olemassa paljon erilaisia resursseja tämänlaisiin päivityksiin. Voit yksinkertaisesti luoda päivityksiä, jotka osoittavat linkkejä alustoihin, joissa on kiinnostavia videoita, kuten:

  • YouTube
  • TED Talkit
  • Suositut blogit

Nämä herättävät paljon todennäköisemmin tunteita tai inspiroivat jakamaan.

4. Huolehdi kannattajistasi

Ihmiset vierailevat Facebookissa osin sen vuoksi, että he tarvitsevat yhteyttä muiden kanssa. Voit käyttää tätä ominaisuutta hyödyksesi.

Facebookin kommenttiominaisuus on erinomainen tapa huolehtia yleisöstäsi. Vastaamalla kommentteihin sivullasi osoitat ihmisille, että arvostat heität.

Kiinnostava Facebook-keskustelu voi houkutella uutta yleisöä. Nykyiset fanisi saattavat mainita heidän ystäviään kommenteissa, jos he haluavat heidän lisäävän näkemyksiään keskusteluun.

Kun sivullasi on uusi tykkäys, lähetä uudelle fanille henkilökohtainen viesti. Ihmiset rakastavat loistavaa, henkilökohtaista asiakaspalvelua. Se voi johtaa heidät ehdottamaan muita liittymään ryhmääsi tai tukemaan sivuasi.

Näetkö kuinka Facebook on suuntautunut auttamaan sinua saavuttamaan fanisi ja huolehtimaan heistä?

5. Kannusta toimimaan

On olemassa syy, miksi käsky toimintaan on tärkeä osa mitä tahansa nettisivua. Tiedätkö, että yleisösi etsii suuntaa? Kyllä, jotkut ihmiset haluavat, että heille kerrotaan mitä tulee tehdä. Tämä tarkoittaa, että sinun ei tarvitse olla hienovarainen kun pyydät tykkäyksiä.

Käsky toimimaan ohjaa käyttäjää tekemään jotakin. Nettisivuilla tämä kehottaa vierailijaa tekemään ostoksen tai antamaan tietoa. Tämä hyödyttää yrittäjää, mutta antaa myös asiakkaalle tunteen, että hän on saavuttanut jotain.

Tämä sama ominaisuus voi auttaa sinua lisäämään Facebook-tykkäyksiä. Kokeile näitä tapoja.

Tykkää ja jaa

Pyydä katsojia tykkäämään ja jakamaan sisältöä. Jotkin ihmiset tekevät niin, jos he kokevat inspiroituvansa (katso #1), toiset taas haluavat, että heitä pyydetään tekemään niin.

Interaktiiviset päivitykset

Voit myös käyttää interaktiivista sisältöä, kuten visailuja. Pyydä ihmisiä vastaamaan lyhyisiin kyselyihin tai lisää tutkimusäänestys. Jos teet siitä viihdyttävän, he haluavat, että heidän ystävänsä liittyvät myös mukaan.

Kun ihmisten mukaan tulo lisääntyy interaktiivisuuden vuoksi, se kehittyy jaoksi ja tykkäykseksi.

6. Tarjoa tuottoa sijoitukselle

Ihmiset vastaavat markkinointiin hyvin, kun he tietävät (tai tuntevat), että he saavat jotain prosessista.

Palkitse uskolliset kannattajasi tarjoamalla heille tuottoa sijoitukselle. He voivat tarjota vain tykkäyksen tai jaon, mutta se on silti sinulle hyödyllinen. Anna heidän nähdä ja tuntea arvostuksesi.

Alennukset

Voit saada enemmän Facebook-tykkäyksiä tarjoamalla vastineeksi alennuksia. Jos olet myymässä tuotteita tai palveluja, voit antaa jokaiselle joka tykkää sivustasi prosentin alennuksen heidän seuraavasta ostoksestaan.

Sen lisäksi, että kiität nykyitä yleisöäsi, inspiroit heitä kutsumaan muita tykkäämään sivustasi myös. Tiedäthän, ihmiset aina kertovat toisilleen uudesta ruoasta tai vaatteiden alennusmyynnistä. Facebook-yhteisösi ei ole erilainen.

Anna jotain ilmaiseksi

Brändäys on suosittu markkinoinnin väline. Tuotteet, joilla on yrityksen logo, jaetaan niin, että brändi huomioidaan. Mikset käyttäisi Facebookia yhteisönä, jossa vaikutat näillä tuotteilla?

Voit luvata brändätyn tuotteen – tee siitä jotain käytännöllistä, jota he HALUAVAT saada – jokaiselle henkilölle joka tykkää sivustasi. Jälleen kerran, he tulevat kertomaan ystävilleen kuinka he voivat saada ilmaista tavaraa.

Kilpailut

Ihmiset rakastavat voittamista, joten varmista että he voivat kokea tämän Facebook-sivusi kautta. Julkaise kilpailu, jossa lupaat lahjan jollekin joka tykkää tai jakaa sivustasi tai tietystä päivityksestä.

Varmista, että myös ilmoitat kuka onnekas voittaja on. Fanisi näkevät, että kyseessä on oikea kilpailu. Tämä kannustaa heitä ottamaan jälleen osaa tuleviin kilpailuihin.

7. Käytä saatavilla olevia välineitä hyödyksesi

Monet vinkit, jotka on täällä mainittu, voidaan toteuttaa paremmin. On olemassa monia työvälineitä, joita voit käyttää. Nämä välineet säästävät aikaasi ja kääntävät toiminnot vaivattomaksi prosessiksi.

Sosiaalisen median hallintajärjestelmät

Yritykset tekevät miljoonia auttamalla ihmisiä hallitsemaan heidän online-läsnäoloaan. Kyllä, tämä tapa maksaa sinulle hieman rahaa, mutta se on sen arvoista.

Sinun ei tarvitse istua Facebook-profiilisi edessä, niinä aikoina kun haluat lähettää päivityksen. Voit yksinkertaisesti ajastaa tulevat sosiaalisen median päivitykset tällä applikaatiolla. Kun päivittäminen on helpompaa, sinulla on enemmän energiaa luoda kiinnostavaa sisältöä.

Voit hallita erilaisia sosiaalisen median alustoja yhden tällaisen järjestelmän avulla. Ne ovat helppokäyttöisiä erinomaisilla ohjeilla. Säästät aikaa ja vaivaa samalla kun rakennat yleisöäsi dynaamisesti.

Käyty Hootsuitea hallinnoimaan Facebook-sivuasi ja saa enemmän tykkäyksiä

Hallintajärjestelmä kuten Hootsuite antaa sinulle myös palautetta. Voit valvoa yleisösi vastauksia päivitykseesi. Päättele mikä päivitys sai eniten reaktioita, tykkäyksiä ja jakoja. Sitten keskity senlaiseen sisältään optimoidaksesi vastaukset. Voit myös vastata faneille näiden hallintajäjestelmien kautta.

Persoonallinen lähestymistapa ostaa Facebook-tykkäyksiä yrityksiltä, jotka tarjoavat sellaista palvelua. Näillä yrityksillä on jo yhteyksiä yhteisöihin, jotka pitävät tietoasi relevanttina. He kutsuvat näitä yhteisöjä vierailemaan ja tykkäämään Facebook-sivustasi. Voit hetkessä parantaa tilastojasi hyödyntämällä näitä resursseja.

Facebookin ominaisuudet

  • Facebook on jo valmistautunut ohjaamaan sinua profiilisi tykkäysten kasvattamisessa. Sinun täytyy vain hyödyntää näitä resursseja.
  • Onko kaikissa online-alustoissasi – kuten nettisivuillasi tai blogillasi – Facebook Tykkäys-boksi. Tämä automaattinen tykkäyskuvake sallii muiden online-alustojen vierailijoiden vaikuttavan sinun Facebook-tilastoihin.
     Lisää Facebook-tykkäyspainike blogiisi tai nettisivuillesi
  • Voit hyödyntää muiden Facebook-ryhmien voimaa, jotka ovat samanlaisia kuin sinulla. Ne voivat olla Facebook-ryhmiä, jotka tarjoavat sinua täydentäviä palveluja. Voit tulla osaksi näitä ryhmiä ja jakaa sisältöä heille. Näiden sivujen fanit todennäköisesti tykkäävät siitä, mitä olet tarjoamassa.
  • Älä vähättele olemassa olevaa Facebook-yleisöäsi. Jaa business-profiilisi henkilökohtaisten ystäviesi ja perheen kanssa. Pyydä heitä tykkäämään sivustasi ja jakamaan se. Tämä voi olla kasvuspurtin alku.

Et voi antaa monien Facebook-tykkäysten liukua läpi sormiesi. Jos noudatat joitain näistä ohjeista, saat tykkäyksiä ja suuremman yleisön. Voit johtaa prosessia itse tai hyödyntää hyviä apuvälineitä. Pysähtyneen profiilin sijaan, Facebook-sivusi voi olla yksi voimakkaimmista markkinointiareenoistasi.