9 tapaa saada lisää katsojia YouTubessa 2021
Sekä sinä että minä haluamme molemmat äänemme kuuluviin. On terapeuttista tulla kuulluksi. Se saa meidät tuntemaan, että olemme osa yhteiskuntaa.
Kuulluksi tuleminen on myös hyvän markkinoinnin ydin. Joten, jos se on tavoitteesi, olet oikeassa paikassa.
Internet saattaa tuntua hyvältä paikalta tulla kuulluksi, mutta sinä olet vain yksi ääni monien joukossa. Kuinka voit erottautua? Kuinka voit luoda ainutlaatuisen onlineläsnäolon, johon muut voivat samaistua?
Hyviä uutisia, YouTube ei ole niin täynnä kilpailijoitasi kuin saatat ajatella. Se on suhteellisen käyttämätön. Ja jotkin tubettajat eivät ole aina perillä siitä, kuinka saada lisää katsojia YouTubessa.
Silti, YouTubesta on tullut yksi maailman henkilökohtaisimmista foorumeista. Sen audiovisuaalinen alusta sallii meidän kokea face-to-face-vuorovaikutusta.
Jos haluat olla yhteydessä yleisöön, YouTube on hyvä tapa siihen. Tutkimukset osoittavat, että netissä jaetaan eniten videoita. Videon sisältö on mahdollista sulattaa paljon pienemmässä ajassa, kuin blogikirjoitus tai podcast.
Jos kuva maalaa sata sanaa, niin video maalaa kymmenentuhatta!
Hyödynnä tätä vahvaa alustaa. Tutki näitä tehokkaita tapoja saadaksesi enemmän katsojia YouTubessa 2021 – olkoon kyse sitten liiketoiminnasta tai muusta syystä, kuten intohimosta.
1. Ymmärrä motivaatiosi videoittesi takana
On neljä pääsyytä tehdä YouTube-video tai aloittaa YouTube-kanava. Katsotaanpa näitä ensin ja keskustellaan jokaisesta.
Intohimosi
Ehkäpä harrastat intohimoisesti jotain tai olet todella kiinnostunut jostain. Tämä on yleinen motivaatio YouTube-videon tekoon. Näissä tapauksissa, tubettajat, joilla on samanlaiset kiinnostuksenkohteet katsovat videoitasi saadakseen neuvoja, tietoja, musiikkia tai muita viihteen muotoja.
Liiketoimintasi
YouTube on erittäin tehokas työkalu liiketoimintasi markkinointiin. Video ei ole pelkästään tapa mainostaa, vaan tarjoaa myös selityksiä, vinkkejä, arvosteluja ja ohjeita. Ei ole väliä, missä liiketoiminnassa olet, voit varmasti olla kekseliäs tavoissa joilla liiketoimintasi voi käyttää YouTubea hyödyksesi.
Tietoisuus tai julkisuus
Jotkin videot ovat yksinkertaisesti uutisoimisen arvoisia. Monet YouTube-videot näyttävät tapahtumia, joita yleisö haluaa nähdä. Jotkin tubettajat lypsävät näistä videoista kaiken tullen itsenäisiksi toimittajiksi tai mielipiteitä omaaviksi kommentoijiksi koskien maailman tapahtumia. Jos haluat mielipiteesi kuuluviin ja haluat yhdistyä muiden kanssa, jotka jakavat (tai keskustelevat) näkemyksistäsi, YouTube on alusta, jossa voit tehdä niin.
Tärkeä syy
Toinen tietoisuustyyppi on tietoisuus tärkeän asian ympärillä. Jos yrität pelastaa jääkarhuja sukupuutolta, YouTube on hyvä tapa saada tilaajasi tietoisiksi maapallon lämpiämisestä. Jos haluat kerätä rahaa orvoille, YouTube auttaa sinua antamaan kasvot tarkoituksellesi.
Kysy itseltäsi mikä edellä olevista on tarkoituksesi. Tämä ohjaa YouTube-strategiaasi oikeaan suuntaan alusta lähtien.
2. Opiskele alasi korkealle arvostettuja videoita
Sinulla on kilpailua. Mutta se on hyvä asia. Voit hyödyntää kilpailun ja saada lisää omaa YouTube-näkyvyyttä.
Stalkataanko hieman?
Intohimosi on rakentaa puumajoja. YouTube-videosi keskittyvät siihen, kuinka rakentaa yksinkertaisia puumajoja, monimutkaisia puumajoja ja jopa puumajoja, joiden rakentamisesta ihmiset maksavat.
Yllä oleva kuva antaa hyvän käsityksen siitä, mitä YouTube-tilaajat etsivät useimmiten. Se on sisältöideoittesi pohja. Älä ohita edes yhtä!
Puumaja-asiantuntijana sinun tulee kattaa niin monta puumajojen rakentamiseen liittyvää osa-aluetta kuin mahdollista. Tällä tavoin videosi ja kanavasi saavat vielä enemmän YouTube-katsomisia.
Hyödynnä muut etsimiskriteerit
Seuraavan videosarjasi tulisi sisältää puumajan rakentamisen Minecraftissa. Minecraft on yksi maailman suosituimmista peleistä. Voit hyödyntää tätä luomalla videon, jossa joku rakentaa ainutlaatuisen Minecraft-puumajan samalla kun sinä selostat.
Jos Minecraft ei ole sinulle tuttu, voit silti tehdä tarpeeksi tutkimusta, jotta voit luoda tällaisen videon.
Sinusta voi tuntua, että videon tekeminen puumajasta pelissä ei hyödytä mitenkään alkuperäistä tarkoitustasi opettaa katsojille kuinka rakentaa puumajoja. Olet vain puoliksi oikeassa.
Tarkoitus on luoda enemmän julkisuutta sille mitä teet lainaamalla haetuimpia trendejä. Minecraft video ei ole ensimmäinen videosi, mutta sinun tulisi lisätä se päästäksesi jokaisen puumajoja rakastavan tubettajan suosioon. Kuulostaako järkevältä?
3. Tule arvostetuksi hyvän videosisällön tekijäksi
Palaa takaisin kuvaan. Huomasitko toiseksi suosituimman hakukriteerin? “Kuinka rakentaa puumaja lapsille”.
Se on hyvä!
Käyttäen sitä esimerkkinä, keskustellaanpa kuinka saada enemmän YouTube-katselukertoja laadukkaalla videosisällöllä.
Videon käsikirjoittaminen
Sinun ei tule ohittaa videon suunnitteluvaihetta. Yksityiskohtaisen videokäsikirjoituksen kirjoittaminen on oleellista laadukkaiden videoiden tekemisessä.
Kyse ei aina ole välineistön tai ohjelmiston laadusta. Kyse on siitä, että videollasi on tarkoitus ja suunta. Sen teet käsikirjoituksella.
Videotyökalut ovat silti tärkeitä
En halua jättää huomioimatta videolaitteiston ja ohjelmiston tärkeyttä. Ne ovat olennainen osa laatua.
Jos videosi kuvataan fyysisessä maailmassa, huolehdi, että tiedät tarpeeksi kameran käytöstä ja materiaalin editoimisesta.
Jos videosi tehdään suoraan tietokoneen näytöltä, hanki kunnollinen näytönnauhoitusohjelma.
Muut videot ovat yksinkertaisia animaatioita. Voit tehdä tämän itse tai ulkoistaa sen jollekin. Joka tapauksessa, pidä huoli laadukkaasta materiaalista. Sinä kilpailet monen upean videon kanssa.
Laadun osa-alueet
Haluatko videoittesi olevan suosittuja? Suosituilla videoilla on monia yhteisiä ominaisuuksia. Käytä näitä laadun osa-alueita oman tasosi vertaamiseen.
- Jokainen asia videossasi tulee selittää kunnolla.
- Videosi tulee edetä tasaisessa tahdissa – ei liian nopeasti tai hitaasti
- Viestisi tulisi perustella tilastoilla, faktoilla tai tutkimuksilla
- Jos videossasi on käytetty tekstiä, sen tulee olla helposti käsiteltävää eikä viedä huomiota itse videolta
- Ydinviestin tulisi olla selkeä ja kunnolla käsitelty läpi videon
- Videossa tulisi olla toimintaan kehottava viesti, jolla katsojat voivat vaikuttaa, kun he ovat katsoneet sen
- Näytekuvan (tai pysäytyskuvan videossa) tulisi täsmällisesti kuvata mitä video käsittelee, se on myös tärkeää klikkausten saamiseksi
4. Kiinnitä huomiota pituuteen ja tiheyteen
Jokainen video on erilainen. Jotkin ovat pitkiä, jotkin lyhyitä. Jotkin vaativat päivittäisiä postauksia, kun toiset taas sopivat hyvin kerran viikossa lähetettäviksi.
Pituus
Joka tapauksessa, yleisösi haluaa sulattaa videosi nopeasi. Vuosi 2021 on nopean, sulatettavan sisällön vuosi, oli kyse sitten videoista, podcasteista tai jopa e-kirjoista.
Mutta odota. En sano, että videoittesi tulisi olla lyhyitä. Se on harhaluulo. On paljon ohjeita, joiden mukaan YouTube-videoiden tulisi olla alle viisiminuuttisia. Mutta osa kaikkein katsotuimmista videoista on paljon pidempiä.
Keino, jota käyttää on VPS (arvo per sekunti).
Jokaisen osan videossasi tulisi lisätä paljon arvoa yleisöllesi. Jos se on neljä minuuttia pitkä, varmista, että katat kaiken oleellisen tiedon. Jos se on 24 minuuttia pitkä, vältä kappaleita, jotka ovat tylsiä, toistavia ja epäoleellisia.
Lyhemmät videot ovat usein parempia kuin pitkät, mutta se johtuu vain siitä että ihmiset haluavat vastauksia niin nopeasti kuin mahdollista. Jos katat aiheesi hyvin lyhyessä ajassa, VPS:si on korkeampi – ja se on tavoitteena!
Tasaisuus
Tavallinen näkemys on postata videoita usein. Tämä on yleensä hyvä strategia, erityisesti jos videosi saavat suosiota.
Ajatuksena on: jos viestisi kerää suosiota, anna tilaajille enemmän.
Tämä on totta joillekin, mutta siinä on myös riski menettää tilaajia. On olemassa YouTube-kanavia, jotka jättävät tilaajat odottamaan lisää. Muut menettävät suosiota, koska viesti on sama viikosta toiseen.
Jos suunnittelet säännöllistä päivittämistä, varmista että viestisi on arvokas ja persoonallinen joka kerta. Jos sinulla ei ole mitään uutta sanottavaa, älä lähetä videoita pelkästään julkaisemisen ilosta.
5. Saa tilaajia näkyvyyden lisääntyessä
Mitä ikinä teetkään saadaksesi lisää YouTube-katsojia, tämä on kaikkein tehokkain tapa.
Luo soittolista kanavalle ja kerää tilaajia, jolloin YouTube-katselusi lisääntyvät merkittävästi. Tämä johtuu huomion keräämisestä ja sen pitämisestä.
Soittolistat
Kanavan luominen sallii tubettajan katsovan soittolistoja kaikista videoistasi tietyn soittolistan alta. Kun joku etsii sinun alaasi, YouTube työntää videoitasi hakutuloksissa ylöspäin. Sinullahan on kanava, jossa on paljon videoita omalta alaltasi!
Soittolistat ovat siksi hyödyllisiä hankkimaan lisää katsomiskertoja.
Huomautukset
Huomautukset ovat kuin kutsu toimintaan videoillasi. Jos käytät niitä oikein, voit tehokkaasti lisätä tilaajamäärääsi.
Huomautukset ovat ponnahduksia, jotka ilmenevät tietyin välialoin videon aikana. Voit linkata näihin huomautuksiin ohjaten katsojia sosiaalisen median sivuillesi, blogiisi tai muihin videoihin.
Huomautukset voivat toimia myös muistuttajana klikata TYKKÄÄ-nappia tai JAKAA videota. Mikä tärkeintä, voit käyttää huomautusta kehottamaan katsojaasi TILAAMAAN kanavasi.
Nopea noste
Nopea tapa saada pallo pyörimään videollasi on ostaa YouTube-katselukertoja. Tämä lisää välittömästi videosi suosiota, nostaa listasijoitustasi ja lopulta kehoittaa jokaista mahdollista tubettajaa katsomaan videoitasi.
Tilaajat
Päätavoite on saada tilaajia. Tämä on tärkeää, sillä joka kerta kun lataat uuden videon, se ilmestyy tilaajiesi ehdotusvalikkoon ja heidän huomiopalkkiinsa.
YouTube myös arvostaa videosi korkeammalle, jos sinulla on tilaajia, koska se näkee kanavasi – ja sen vuoksi myös videosi – tärkeinä, suosittuina ja/tai arvovaltaisina.
Tavoite suoritettu!
6. Sisällytä trendejä videoihisi
Muistatko jää-ämpärihaasteen? Entäpä Donald Trumpin covfefe-fiaskon?
Kuka tahansa tubettaja, joka hyödynsi noita tapahtumia, sai paljon enemmän katselukertoja – vaikka heidän tavalliset videonsa eivät liittyisi mitenkään aiheeseen.
Ja kun joku trendaa, katsojat tuntevat vetoa mihin tahansa siihen liittyvään. Pidä tilaajasi tyytyväisinä ja miellytä muista tubettajia tarjoamalla hauskoja ja kekseliäitä tapoja lisätä näitä hassuja pikkuhetkiä videoihisi.
7. Jaa videosi sosiaalisen median kautta
Jos et käytä sosiaalista media yhdessä YouTube-videoiden kanssa, menetät suuren osan YouTube-näkyvyydestä.
Videoiden jakaminen Facebookissa lisää YouTube-videoiden katselukertoja vaikka ihmiset eivät suoraan poistuisi Facebookista. Video on silti YouTuben hallitsema, joten et menetä näyttökertoja.
Lisää Facebookin vuorovaikutusta kun postaat videon yrittämällä seuraavaa:
- Pyydä Facebook-seuraajiasi keksimään videon aihe tai otsikko. Tämä kannustaa heitä katsomaan sen ja kommentoimaan sitä.
- Käytä hämmästyttävää otsikkoa houkutellaksesi Facebook-seuraajia napsauttamaan videota. Älä turvaudu klikkien kalasteluun, mutta varmista, että otsikko on supertarttuva.
- Pidä äänestys ja aseta videon katsominen ehdoksi äänestämiselle. Seuraajat katsovat videon ja päättävät sitten, mitä vaihtoehtoa he äänestävät.
Voit myös houkutella Twitter-seuraajia katsomaan videoita lähettämällä niihin linkkejä. Muista lisätä tarttuva twiitti kun teet niin. Haluat myydä videotasi ja luvata arvoa, tai muuten kukaan ei napsauta. Pidä twiitti lyhyenä.
Hashtagit ovat myös erittäin tehokkaita linkittämään videosi muihin asiaan liittyviin trendeihin. Pidä ne merkityksellisinä, mutta älä ohita mahdollisuutta lisätä trendikästä hashtagia videoihisi liittyvään twiittiin.
Blogit
Voit myös näyttää videosi verkkosivustossa tai blogissa. Bloggaaminen on vähän hyödynnetty tapa saada lisää YouTube-katselukertoja. Aloita blogi, joka lisää Googlelle syytä sijoittaa sisältösi korkeammalle hakutuloksissa.
Muista tämä: video lisää blogisi näkyvyyttä Googlessa ja blogi puolestaan lisää videosi katselukertoja YouTubessa!
Nämä kaksi toimivat hyvin yhdessä!
8. Sitouta yleisösi
Jos sinulla on onni saada kommentteja videoihisi, VASTAA NIIHIN!
Sivuhuomautus: Jotkut videostasi saattavat tulla hyvin suosituiksi ja hukut kommentteihin. Näissä tapauksissa yritä vastata ensimmäisiin neljään tai viiteen kommenttiin, jotka tulevat sisään. Voit myös etsiä kommentteja ja vastata mielenkiintoisimpiin.
Mitä useampaan kommenttiin vastaat, sitä enemmän sitoutumista luot videoillesi. Tämä ei ole mikään huono asia – vaikka kommentit olisivat negatiivisia.
Relevanttius on tärkeää, joten pidä keskustelu elossa niin kauan kuin pystyt, jos haluat saada enemmän YouTube-katselukertoja videoillesi.
9. Hallitse videoidesi SEO
Tämä on tärkeää, jos haluat enemmän YouTube-katselukertoja. Videosi on optimoitava.
Älä innostu liikaa. En sano, että sinun täytyy tietää paljon SEO:sta optimoidaksesi videosi, mutta on joitakin kohtia, jotka ovat tarpeen tietää, jotta katsojat – oikeat katsojat – löytävät sinut.
Tärkeä huomautus: Google on hakukone. Muista kuitenkin, että YouTubella on oma hakukone. YouTube-videon optimointi auttaa sinua edistämään molempia.
Tägit
Tägit auttavat ihmisiä löytämään sinut avainsanojen ja hakukelpoisten lauseiden kautta. Jos haluat, että tubettajat löytävät sinut, muista, mitä hakutermejä he käyttävät. Voit lisätä videoihin paljon tägejä, joten yritä kattaa kaikki.
Videoiden nimet
Tarttuva otsikko saa enemmän YouTube-katselukertoja kuin luulet. Jotkut otsikot ovat yksinkertaisesti vastustamattomia. Jos opit luomaan omia, videoistasi tulee hyvin nopeasti suosittuja.
Tässä on nopea opas siitä, mikä tekee hyvän videon otsikon:
- Pidä otsikko yksinkertaisena. Tee selväksi, mistä videostasi on kyse ja älä tee siitä liian vaikeaa.
- Ole rehellinen siitä, mitä tarjoat videossa; ratkaisua, oppaan, ainutlaatuista kuvaa jne.
- Jos kyseessä on opas, käytä numeroita osoittaaksesi niiden vaiheiden lukumäärää, joihin oppaasi voidaan jakaa.
- Lupaa arvoa – ja varmasti tuota sitä.
- Tee katsojista uteliaita houkuttelemalla ja saamalla heidät ihmettelemään, mitä aiot näyttää
- Näiden toteuttaminen pitäisi auttaa!
Videoiden kuvaukset
Jokaisen YouTube-videon alaosassa on kohta, johon voit lisätä tekstisisältöä. (Kuka sanoi, että YouTubessa olisi kyse pelkistä videoista?).
Jotkut tubettajat ottavat kaiken irti ja kirjoittavat lyhyen blogin videoistaan. Tämä on hyvä strategia videosi optimoimiseksi ja auttaa Googlea näyttämään videosi. Se on mahdollisuus käyttää avainsanoja, hakulauseita ja linkkejä. Musiikkivideot voivat sisältää raidan tietoja ja linkkejä yksittäisiin kappaleisiin usean kappaleen yhdistelmässä. Käytä tätä mahdollisuutta!
Linkit
Linkkejä on tärkeää lisätä videosi kuvaukseen. Ne auttavat Googlea mittaamaan asiaankuuluvuutta. Jos linkität luotettaviin lähteisiin, jotka auttoivat videon luomisessa (kuten tilastoihin, blogeihin tai muihin videoihin), videosi saa näkyvyyttä Googlessa ja YouTuben omassa hakukoneessa.
Sinulla on kaikki tarvittavat tiedot YouTube-videon luomiseen ja mainostamiseen. Määrittele, mitä haluat saavuttaa, tee siitä konkreettinen tavoite ja näyttää maailmalle, mitä sinulla on antaa. Jos aiot panostaa videoihisi, toteuta nämä yhdeksän vaihetta varmistaaksesi, että saat kaiken irti työstäsi.